Als ondernemer is een van de belangrijkste werkzaamheden je bedrijf onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Als lokale ondernemer is het belangrijk om de juiste keuzes te maken hoe en waar je gaat adverteren. Je wilt namelijk niet dat de mensen die jouw uitingen zien of horen niet in de buurt wonen en daardoor sowieso geen zaken gaan doen met jouw bedrijf. Welke advertentiemogelijkheden zijn interessant wanneer jij als lokale ondernemer jouw ideale doelgroep wilt gaan bereiken. Wij zetten een aantal media voor je op een rij.
Radioadvertentie
Dagelijks wordt er nog steeds heel veel radio geluisterd. Je regionale doelgroep via de radio bereiken is dan ook een hele goede manier. Niet alleen luisteren mensen actief naar de radio, er zijn ook heel veel mensen die passief naar de radio luisteren. Dit betekent dat ondanks dat ze zich er niet bewust van zijn, de radio en dus de boodschap toch horen. En dat betekent dat jouw boodschap door een nog grotere doelgroep ontvangen wordt. Adverteren op de radio kan ook heel specifiek. Zo kun je niet alleen kiezen voor een regionale zender, je kunt ook kiezen voor specifieke zendtijden wanneer jouw doelgroep actiever is.
Advertentie in de krant
Ook de krant is nog steeds een zeer populair medium om te adverteren. Zeker wanneer je bedrijf een oudere doelgroep wilt aanspreken, is de krant een goed platform. Veel ouderen lezen namelijk nog steeds dagelijks de krant en hechten hier ook een bepaalde waarde. Je kunt adverteren in zowel regionale als nationale kranten. Nationale kranten hebben namelijk vaak verschillende regionale edities waardoor het toch mogelijk wordt om regionaal te adverteren. Voor creativiteit en effectiviteit is adverteren in de krant ideaal.
Online adverteren
Ook online adverteren is regionaal heel populair. Een voorbeeld hiervan is adverteren in de online versie van de regionale krant. Maar ook bij nationale websites kan er soms regionaal geadverteerd worden. Daarnaast zijn er ook andere websites waarvan het publiek hoofdzakelijk regionaal is. Wat dacht je bijvoorbeeld van de plaatselijke voetbalwebsite of de lokale weerwebsite?
Ook als je gaat adverteren binnen Google met bijvoorbeeld Google Ads of social media zoals Instagram advertenties kunnen je regionaal adverteren. In dit geval geef je een locatie aan en/of een straal waarbinnen er geadverteerd mag worden. Ook hier kun je andere demografische factoren bepalen zoals leeftijd en hobbues. Op die manier kun je jouw ideale doelgroep bereiken en je het marketingbudget zo effectief mogelijk inzet.