Connect with us

Hi, what are you looking for?

Zakelijk

Lokaal je doelgroep bereiken, wat zijn de mogelijkheden?

Doelgroep bereiken

Als ondernemer is een van de belangrijkste werkzaamheden je bedrijf onder de aandacht te brengen bij de juiste doelgroep. Als lokale ondernemer is het belangrijk om de juiste keuzes te maken hoe en waar je gaat adverteren. Je wilt namelijk niet dat de mensen die jouw uitingen zien of horen niet in de buurt wonen en daardoor sowieso geen zaken gaan doen met jouw bedrijf. Welke advertentiemogelijkheden zijn interessant wanneer jij als lokale ondernemer jouw ideale doelgroep wilt gaan bereiken. Wij zetten een aantal media voor je op een rij.

Radioadvertentie

Dagelijks wordt er nog steeds heel veel radio geluisterd. Je regionale doelgroep via de radio bereiken is dan ook een hele goede manier. Niet alleen luisteren mensen actief naar de radio, er zijn ook heel veel mensen die passief naar de radio luisteren. Dit betekent dat ondanks dat ze zich er niet bewust van zijn, de radio en dus de boodschap toch horen. En dat betekent dat jouw boodschap door een nog grotere doelgroep ontvangen wordt. Adverteren op de radio kan ook heel specifiek. Zo kun je niet alleen kiezen voor een regionale zender, je kunt ook kiezen voor specifieke zendtijden wanneer jouw doelgroep actiever is.

Advertentie in de krant

Ook de krant is nog steeds een zeer populair medium om te adverteren. Zeker wanneer je bedrijf een oudere doelgroep wilt aanspreken, is de krant een goed platform. Veel ouderen lezen namelijk nog steeds dagelijks de krant en hechten hier ook een bepaalde waarde. Je kunt adverteren in zowel regionale als nationale kranten. Nationale kranten hebben namelijk vaak verschillende regionale edities waardoor het toch mogelijk wordt om regionaal te adverteren. Voor creativiteit en effectiviteit is adverteren in de krant ideaal.

Online adverteren

Ook online adverteren is regionaal heel populair. Een voorbeeld hiervan is adverteren in de online versie van de regionale krant. Maar ook bij nationale websites kan er soms regionaal geadverteerd worden. Daarnaast zijn er ook andere websites waarvan het publiek hoofdzakelijk regionaal is. Wat dacht je bijvoorbeeld van de plaatselijke voetbalwebsite of de lokale weerwebsite?

Ook als je gaat adverteren binnen Google met bijvoorbeeld Google Ads of social media zoals Instagram advertenties kunnen je regionaal adverteren. In dit geval geef je een locatie aan en/of een straal waarbinnen er geadverteerd mag worden. Ook hier kun je andere demografische factoren bepalen zoals leeftijd en hobbues. Op die manier kun je jouw ideale doelgroep bereiken en je het marketingbudget zo effectief mogelijk inzet.

Lees ook eens...

Zakelijk

Als vrachtwagenchauffeur heb je de mogelijkheid om de open weg te verkennen, nieuwe plaatsen te ontdekken en een cruciale rol te spelen in de...

Geld

Het afsluiten van een mobiel abonnement betreft een serieuze aangelegenheid. Je gaat immers een financiële verplichting aan. Je wilt dan ook vooraf precies weten...

Food & Drinks

Af en toe een wijntje drinken is goed voor het hart. Dit komt door de stof resveratrol die in de schil zit van blauwe...

Food & Drinks

Het is voor veel mensen een lievelingsdrankje: koffie! Al hebben we wel vaak de neiging om steeds maar weer hetzelfde kopje koffie te drinken....